måndag 8 oktober 2007

Men nu då...

Ska jag väl ändå försöka att hålla denna bloggen vid liv...Hade till och med glömt bort att den fanns...
Sicken tokdag idag...hatar när det blir bråk på morgonen och man får stressa till dagis och skola...skönt att åka hem igen och bara vara...jag....eller något i den stilen. Samlade mod till mig och åkte till biblioteket idag för att titta på böckerna som jag lämnade i torsdags, i bokinkastet, som tydligen hade blivit blöta. Ingen aning hur det har gått till och jag vet inte vad jag ska säga....skäms, för jag lånar så pass mycket böcket att jag är ganska känd på bibblan...inte skulle jag lämna förstörda böcker sådär...då går jag väl in och "biter i det sura äpplet"...Böckerna var verkligen förstörda, iaf för att kunna lånas ut igen...så jag ska ersätta 2 böcker och en var så gammal att den gallrades bort... Så bokjakt blir veckans mantra...troligtvis så kommer jag inte att hitta barnboken billigare än vad jag får betala på bibblan, en hundring men den andra boken vet jag att den går att få tag på för typ en dryg hundring och på bibblan skulle jag få betala 200 spänn...Tänk, detta hade jag kunnat köpa pyssliga saker för, men å andra sidan så hade det inte hänt, så hade jag ändå inte köpt pyssliga saker för den summan...så är det bara...

Tittade precis på vad
Hatifnatt hade fått för underbar post idag....jisses vilket läckert paket hon har beställt...åhhh, jag hoppas jag får klappa liiiite när jag åker till henne när syfestivalen är i början av november!!!

3 kommentarer:

Maria sa...

Det är väl klart att du får klappa på grejerna när du är här! Vi kan väl försöka hinna med att pyssla litegranna också? Kanske ackompanjerat av lite rödtjut eller nåt? :-) Ska bli så trevligt att få ha dig här! Kram!!

Maria sa...

Hoppas verkligen det löser sig med böckerna! Jag sökte lite på nätet efter den ena men hittade tyvärr inget... hoppas du har mer tur! Det var starkt av dig att gå in där, jag hade också tyckt det var jättejobbigt. Men det är skönt efteråt, när man har tagit tjuren vid hornen och inser att det inte var så farligt som man trodde. Heja du!

evalajnen sa...

Hihi, vad bra Maria....men nån rödtjut går inte ner här inte...möjligtvis något annat gott, en liten, liten bayileys kan jag nog tvinga i mig....hihi