söndag 21 december 2008

Bloggandets vara eller inte och årets största händelse

Alltså, jag har aldrig varit speciellt duktig på att skriva dagbok och inte heller det här med att blogga verkar fungera för mig....MEN....nu tänker jag ta mig i kragen och se till att plita ner lite saker här. Det behöver ju inte ta så lång tid egentligen utan det är mest att jag fastnar i något annat jag gör och så rusar tiden iväg!!!

Här har det iaf hänt en hel del och den största händelsen i år är när Zebastian kom till världen den 12 september. Han vägde 3345 gram och var 50 cm lång. Dock har hans start i livet inte varit helt enkelt (men heller inga alltför allvarliga bekymmer heller). Han blev så förkyld och fick svårt att andas så på hans 4 veckors dag så åkte vi in till barnakuten på remiss från läkare. Där blev vi kvar ett par dagar....hem igen och han blev bättre men åter sämre igen efter 2 veckor och då åkte vi in igen. Snabb andning och rossligt. Övre luftvägsinfektion var nog diagnosen. Nu blev vi kvar några dagar längre och hemgången blev lite oväntad. Mitt i natten så kom nattläkaren och sa att vi var tvungna att åka hem. Eftersom vi inte behövde andningshjälp eller på annat sätt behövde hjälp (som vi inte kunde klara själv, skulle åka hem dagen efter i vilket fall) så undrade dom om vi kunde avvara platsen till andra behövande. Det hade visst kommit in barn, också med aningsproblem och det blev helt plötsligt ont om platser. Så det slutade med att vi åkte sjuktransport hem klockan ett på natten.....

Så kan det gå!!!

Inga kommentarer: